Att vara eller inte vara?

Att vara eller inte, vem har inte hört eller läst den meningen. Men hur många har egentligen funderat över dess mening. Jag menar vad betyder den frågan i dagens samhälle?

Betyder den att man ska våga ta risker?
Att är eller gör man inte på ett speciellt sätt så har man inget liv?

I dagens samhälle så finns många krav, inte minst på ungdomarna. Läst för någon vecka sedan att en 16-17 årig bloggare fått en kommentar att hon inte hade något liv för att hon inte var ute och festade varje helg.
Vad är det för krav egentligen? Festar du inte så lever du inte!

Nej visst kan jag hålla med om att det är kul att festa och umgås. Det är till och med en av de roligaste sakerna jag vet. Men bara för det tycker jag inte att de som inte gör det inte har ett liv!
Nej det är väl snarare de som har ett. Det är två skilda sätt att leva och man ska göra det man tycker om. Annars lever man ju någon annans liv!

Att vara eller inte vara dig själv, det är den riktiga frågan i dagens samhälle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0